مقالات

بررسی و رونمایی از مدل هایما 6p

هایما 6p

یکی از دلایل محبوبیت اتومبیل های شرکت هایما در ایران را می توان به قیمت های مناسب تر این اتومبیل ها نسبت به همتایان ژاپنی وکره ای نسبت داد که البته باید به این نکته اشاره کرد که کیفیت اتومبیل های شرکت هایما قطع به یقین پایین تر از همتایان ژاپنی و کره ای می باشد، در ادامه به بررسی (هایما6p)یکی دیگر از اتومبیل های شرکت هایما می پردازیم.

کمپانی خودروسازی هایما

هایما یکی از شرکت های تابعه گروه فاو است که با نام کامل هاینان مزدا در سال۱۹۹۲ شروع به فعالیت کرد.این شرکت اتومبیل های سواری و مینیاتوری را با برند هایما روانه بازار می کند.یکی از دلایل محبوبیت اتومبیل های شرکت هایما در ایران را می توان به قیمت های مناسب تر این اتومبیل ها نسبت به همتایان ژاپنی وکره ای نسبت داد؛ که البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که کیفیت اتومبیل های شرکت هایما قطع به یقین پایین تر از همتایان کشور های همسایه اش می باشد، اما کیفیت نسبتا مناسب این اتومبیل ها وقیمت مناسب تر باعث ماندگاری اتومبیل های این شرکت در بازار پر تلاطم خودرو ایران شده است.

در ادامه به بررسی (هایما 6p)یکی دیگر از اتومبیل های شرکت هایما می پردازیم.

هایما 6p

هایما 6p

بررسی و رونمایی از مدل هایما 6p

امروزه اگر شرکت های خودرو سازی بخواهند که در بازار اتومبیل های گوناگون عنان از کف نداده و همچنان حرفی برای گفتن داشته باشند، باید هم زمان با پیشرفت سریع صنعت خودروسازی، خود را با نیاز ها وخواسته های مردم وفق بدهند و پاسخگوی سلیقه های گوناگون آن ها باشند. هایما 6p یکی از همین اتومبیل ها می باشد که می توانیم این کراس اوور جذاب را برادر هیبریدی هایما s5 بدانیم.

طراحی:

همان طور که در عکس ها مشاهده می کنید زبان طراحی خودروسازی هایما در این کراس اوور نیز به خوبی قابل مشاهده است.

همان طور که در قسمت های قبل گفته شد طراحی این خودرو تشابه بسیار زیاد به هایما s5 دارد اما در قسمت دماغه چراغ های باریک آن ظاهر این ماشین را اسپرت تر کرده است. هم چنین می‌توانیم به وجود رنگ آبی در قسمت هایی همچون رینگ های آلومینیومی، دوخت های روکش صندلی ماشین و یا جلوپنجره این ماشین اشاره کرد، که می خواهد به ما مفهوم دوستدار محیط زیست بودن را برساند.

هایما6p و هایما s5

هایما6p و هایما s5

بیشتر بخوانید: چرا هایما S7 بخریم؟

ابعاد:

طول این خودرو ۴۴۱۸میلی متر،عرض آن۱۸۲۳میلی متر،

و ارتفاع آن ۱۶۳۰ متر می باشد.

فاصله بین دو محور آن نیز۲۶۳۰میلی متر می باشد،و وزن خالص این خودرو۱۷۲۰کیلوگرم است.

پیشرانه

  • قوای محرکه هایما 6p دارای یک موتور۱.۲لیتری توربو شارژ بعلاوه یک موتور مغناطیس دائم سنکرونیزه می باشد.
  • این قوه ی محرکه باعث می شود که این خودرو بتواند در مدت زمان۷.۵ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت برسد.
  • برای هایما 6p جعبه دنده ۷سرعته دو کلاچ در نظر گرفته شده است؛ که همه ی این ها باعث مصرف سوخت شگفت انگیز و پایین ۱.۳۸لیتری به ازای هر۱۰۰کیلومتر حرکت شده است.
  • میزان خروجی پیشرانه ۱۴۱اسب بخار بوده و پیشرانه آن ۲۴۴نیوتون بر متر می باشد.
  • سیستم های ترمز در همه چرخ ها دیسکی می باشد و رینگ های آلومینیومی سایز های۱۷اینچی دارند.

فضای داخلی:

از فضای داخلی باید به اندازه ی مبلغی که برای اتومبیل پرداخت می شود انتظار داشت.از امکانات داخلی هایما 6p می توان به نمایشگر لمسی، سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، بلوتوث،پورت usb،کنسول برای استراحت دست، اسکای روف الکتریکی، برف پاک کن عقب و آینه های برقی اشاره کرد.

هایما 6p

هایما 6p

بیشتر بخوانید :صفر تا صد تفاوت هایما s7 معمولی با پلاس

ایمنی:

در بخش ایمنی این کراس اوور چینی می توان به  ایزوفیکس صندلی کودک، ایربگ جلو، ایربگ عقب، دستیار حرکت در سربالایی ها (اتوهُلد)، هدلایت اتوماتیک، دستیار ترمز،ترمز پارک اتوماتیک،نشانگر فشار باد لاستیک ها،دوربین عقب،رادار پارک عقب و کروز کنترل اشاره کرد.

نکته پایانی:باید گفت که باتری این خودرو برای شارژ کامل به ۵ساعت زمان نیاز دارد که در ازای هر بار شارژ کامل می توان مسافت ۸۰ کیلومتری را پیمود.

گالری تصاویر :

هایما 6p

هایما 6p

هایما 6p

هایما 6p

هایما 6p

هایما 6p

هایما 6p

هایما 6p

هایما 6p

هایما 6p

نتیجه گیری:

می توان در مورد این کراس اوور جذاب به این نکات به عنوان نقاط قوت این اتومبیل اشاره کرد.

صفر تا صد نسبتا سریع این خودرو که البته قبل از تست عملی این خودرو نمی توان به آن خیلی اعتماد کرد.

از دیگر نقاط قوت این خودرو می توان به هیبرید بودن آن اشاره کرد که البته فاصله زیادی با دیگر خودرو های هیبرید روز دنیا دارد. اما شرکت خودروسازی هایما با روانه کردن این اتومبیل به بازار، قدمی بزرگ در خودروسازی برداشته است.

یکی از اساسی ترین نقاط قوت این ماشین مصرف سوخت ۱.۳۸لیتری آن به صورت ترکیبی در ازای ۱۰۰کیلومتر رانندگی می باشد.

اما برای این که متوجه شویم که آیا این خودرو ارزش خرید دارد یا که خیر باید منتظر حضور این خودرو در بازار کشورمان ایران باشیم و ببینیم که آیا قادر به کسب اعتماد مصرف کننده می باشد یا نه. اما ماباید این راهم در نظر بگیریم که این اولین قدم شرکت خودروسازی هایما در جهت فعالیت در زمینه ی خودروهای برقی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *